02.09.2022

Kivra sujuvoittaa asiointia

Kivra on kuluttajien ja yritysten käyttöön luotu, turvallinen, reaaliaikainen ja paperiton digipostipalvelu. Se kokoaa kaikenlaisen arjen tärkeän dokumenttien hallinnan digitaalisesti yhteen sovellukseen, joko talteen laitettavaksi, käsiteltäväksi tai näytettäväksi.

Kivran avulla kuluttaja ja yritykset voivat luopua perinteisestä paperipostista ja koota myös pirstaleisesti eri kanaviin sähköisesti toimitettua postia yhteen turvalliseen palveluun. Se toimii myös kokoavana sovelluksena useissa sähköisissä palveluissa siten, että Kivran kautta kertakirjautumalla henkilö pääsee tarkastelemaan muissa palveluissa olevia dokumentteja, laskuja ja päätöksiä. 

Kivra on tulossa syyskuussa sellaisten Monetran asiakkaiden palvelutarjontaan, joiden sanomanvälityksestä huolehtii Telia Oyj. Palvelu kuuluu Telian ja Monetran väliseen operaattorisopimukseen. Kivran sovellusta voi käyttää sekä mobiilisovelluksilla että tietokoneella selainversiona, ja se on kuluttajille maksuton palvelu.

Kivra tulee asiakkaidemme saataville 12.9.2022. Paperiton, luotettava Kivra on yksi konkreettisista ilmenemismuodoista Monetran vastuullisuus- ja ympäristötietoisuustyössä.

 

Kivra lyhyesti

Digipostipalvelu, jonka avulla voi​​​​​​​

  • vastaanottaa digipostia
  • maksaa laskuja
  • arkistoida tärkeät asiakirjat
  • hoitaa asioita läheisten kesken
  • vastaanottaa lippuja esim. erilaisiin tilaisuuksiin.

​​​​​​​Kivra on saapunut Suomeen Ruotsista, jossa palvelulla on jo yli 5,5 miljoonaa käyttäjää ja lähettäjiä yli 70 000 sekä yksityiseltä, että julkiselta sektorilta. Suomessa palvelu on vielä verrattain nuori, mutta vastaanotto on ollut todella positiivista sekä kuluttajien, että postia lähettävien tahojen keskuudessa. Postia Kivralla asiakkailleen Suomessa lähettää jo yli 40 000 yritystä ja organisaatiota.​​​​​​​

Lue lisää Kivran sivuilta