Monetra Oulu Oy Hankintapalvelut – Me olemme luotettava kumppani
Luotettava kumppanuus merkitsee meille mm. osaamista, vastuullisuutta, saavutettavuutta, avoimuutta, rehellisyyttä, luotettavuutta, joustavuutta ja empatiakykyä.
Osaaminen
Me hankintapalveluissa osallistumme hankintoihin liittyviin koulutuksiin säännöllisesti, jotta pysymme hankinnoissa ja niihin liittyvissä uusissa tuulissa ajan hermolla. Samalla myös testaamme tämän tästä saamiamme oppeja käytännössä. Kuten kaikki tietää, arki opettaa, ja niin se opettaa myös meitä. Saamme paljon käytännön kokemusta hankinnoista päivittäin ja jaamme sitä myös tiimin kesken. Näin kukin tiimin jäsen saa tuplahyötyä.
Vastuunkanto
Toimintamme on vastuullista taloudellisten, sosiaalisten ja ympäristönäkökulmien kannalta. Näillä arvoilla ohjeistamme myös asiakkaitamme heidän hankinnoissaan. Vastuunkanto merkitsee meille myös sitä, että asiakkaille antamamme neuvot ja ohjeet ovat hankintalain mukaisia ja eettisesti hyviä.
Saavutettavuus
Hankintoja satunnaisesti tekevälle voi tulla eteen tilanteita, joissa apu on tarpeen. Ongelmia ei kannata jäädä yksin pohtimaan, vaan kannattaa joko lähettää sähköpostia tai kilauttaa kaverille eli meille hankintapalveluihin. Mikäli sattuu, että puhelimeen vastaaja ei osaa antaa suoraa vastausta ongelmaan, selvitämme asiaa ja palaamme asiakkaalle mahdollisimman pian. Asiakkaan lähettämään sähköpostiin pyrimme vastaamaan vuorokauden kuluessa viestin vastaanottamisesta. Usein apu löytyy kuitenkin nopeasti ja asiakas pääsee etenemään omassa hankinnassaan. Monetralta löytyy myös oma lakimies, jonka puoleen voimme kääntyä haastavimmissa hankintaan liittyvissä kysymyksissä.
Avoimuus ja rehellisyys
Haluamme toimia avoimesti ja rehellisesti. Asiakkailta saatuun palautteeseen reagoidaan välittömästi, olivatpa ne sitten ruusuja tai risuja. Kannamme vastuun toiminnastamme ja virheen sattuessa toimimme avoimesti ja viipymättä asian korjaamiseksi. Tiedotamme myös asiakkaan suuntaan tapahtuvista muutoksista hyvissä ajoin.
Luotettavuus
Luotettavuus tarkoittaa meille sitä, että asiakas voi luottaa siihen, että meiltä saa aina apua hankintoihin liittyvissä kysymyksissä ja luvatut asiat hoidetaan ajallaan ja olemassa olevien säännösten ja ohjeiden mukaisesti. Näin asiakkaalle jää enemmän aikaa keskittyä omaan työhönsä.
Joustavuus
Joskus eteen tulee tilanteita, että hankintailmoitus pitäisi saada nopeasti julkaistua esim. viikon sisällä ja kilpailutusjärjestelmäkin on muuttunut viimekerrasta. Kuulostaako tutulta? Pyrimme esimerkiksi näissä tilanteissa joustamaan oman aikataulumme puitteissa, jotta asiakkaan hankintailmoitus saadaan julkaisuun mahdollisimman pian.
Empatiakyky
Kohtaamme työssämme erilaisia asiakkaita päivittäin. Myös organisaatiot, jossa asiakkaat työskentelevät poikkeavat toisistaan sekä rakenteeltaan, kooltaan että toimintatavoiltaan. Jotta yhteistyö asiakkaidemme kanssa sujuu, on meidän kuunneltava asiakasta ja ymmärrettävä hänen tarpeensa, sekä kyettävä asettumaan asiakkaan asemaan parhaan tuloksen saavuttamiseksi.
Lopuksi voisi todeta, että käytännön kokemuksesta tiedämme, että joskus hankintaprosessi voi muodostua raskaaksi, jos kaikki ei sujukaan suunnitellusti. Silloin henkinen tuki ja kannustus saman asian parissa toimivalta henkilöltä on iso apu. Tarjoamme myös vertaistukea näissä tilanteissa asiakkaillemme tarpeen mukaan.