Pirha – Usein kysytyt kysymykset
Löydät tältä sivulta vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin koskien Pirkanmaan hyvinvointialueen ja Monetran yhteistyötä. Täydennämme sivustoa sitä mukaa kun käytännöt selviävät!
Katso tiedote koskien Pirkanmaan hyvinvointialueen palkanmaksua.
Pirkanmaan hyvinvointialueen ohjeet laskutusosoitteista (www.pirha.fi)
Palkanmaksupäivät, palkanmäärä ja palkkalaskelma
Vakituisilla palkanmaksupäivä on kuukauden 15. päivä. Sijaisilla ja määräaikaisillä se on kuukauden viimeinen päivä.
Katso tiedote koskien Pirkanmaan hyvinvointialueen palkanmaksua.
Pirkanmaan hyvinvointialueen palkkalaskelmat toimitetaan sähköisessä muodossa kaikille palkansaajille, työnantajan linjauksen mukaisesti. Löydät palkkalaskelman omasta verkkopankistasi, toimittaja on CGI. Palkkalaskelma näkyy noin 2–3 päivää ennen palkanmaksupäivää verkkopankissasi.
Sähköisen palkkalaskelman etuna on, että omiin palkkatietoihinsa pääsee koska tahansa ja miltä koneelta tahansa, kunhan verkkopankkitunnukset ovat mukana. Sähköisen palkkalaskelman voi tulostaa esimerkiksi veroehdotuksen tarkistamista varten tai palkkatodistukseksi.
Täältä löydät video-ohjeen palkkaslaskeman lukemiseen.
Katso tiedote koskien Pirkanmaan hyvinvointialueen palkanmaksua.
Katso yllä mainittu kohta palkkalaskelmasta, toivomme että katsot palkkasi määrän verkkopankistasi.
Katso tiedote koskien Pirkanmaan hyvinvointialueen palkanmaksua.
Voit tulostaa sähköisen palkkalaskelman verkkopankistasi palkkatodistukseksi.
Vuoden 2023 muutokset ilmoitetaan Pirkanmaan hyvinvointialueen henkilöstöhallinnon sähköisillä WebTallennus-lomakkeilla. Lomakkeet tulevat hyvinvointialueelle siirtyvän henkilöstön käyttöön vuoden 2023 alusta alkaen. Lisätietoja saat esihenkilöltäsi.
Ole yhteydessä organisaatioon, josta siirryit.
Vuoden 2022 palkat, jotka maksetaan vuoden 2023 puolella, palkkalaskelmat tulevat kuten aiemmin eli ne eivät tule Pirhan laskelmalla.
Verokortti ja muutosverokortti
Sinun ei tarvitse toimittaa verokorttia, koskee myös muutosverokortteja, Monetralle. Saamme verokorittiedot suoraan verottajalta Vero API-rajapinnan kautta.
Vain ulkopuolisten palkkionsaajien, lähdeverollisten ja luottamustoimipalkkioiden osalta on toimitettava verokortti Monetralle.
Kaikki veroptosentin korotuspyynnöt tulee tehdä muutosveron kautta ja muutos pitää tehdä ennakoiden eli vähintään muutama viikko ennen palkanmaksua. Monetra saa myös nämä verotiedot suoraan verottajalta.
Vuosilomat, lomakorvaus ja lopputili
Vuosiloman kertymiseen vaikuttaa yhtäjaksoinen palvelusaika ja työkokemus. Tarkemmat tiedot saat esihenkilöltäsi.
Tarkasta tiedot HRM lomakäsittelystä. Loma-asioissa ole yhteydessä omaan esihenkilöösi.
Työsuhteen päättyessä palkka ja muut suoritukset maksetaan normaaleina palkanmaksupäivinä, kuitenkin viimeistään työsuhteen päättymistä seuraavan kalenterikuukauden loppuun mennessä.
Lomakorvaus maksetaan lopputilin maksun yhteydessä.
Käyttäjätunnukset ja kirjautuminen järjestelmiin
Jos sinulla on ongelmia (esim. tunnukset eivät toimi tai niitä ei ole) seuraavien järjestelmien kanssa: P2P Ostolaskujen kierrätysjärjestelmä, Nepton työajanhallintajärjestelmä ja M2 kulu- ja matkalaskujärjestelmä, ole yhteydessä omaan esimieheesi tai hyvinvointialueen nimeämiin ao. järjestelmien yhteyshenkiöihin asian selvittämiseksi.
Jos käytät etätyöpöytää, toimi seuraavasti: Kopioi P2P ohjelman kirjautumislinkki (esim. tulleesta sähköpostista) etätyöpöydän verkkoselaimeen. Jos järjestelmä kysyy organisaatiotietoja tämän jälkeen, valitse ensin Muu organisaatio ja kirjoita sitten seuraavalle sivulle sähköpostiosoitteesi.
Matkalaskut
Tampereen kaupungilta siirtyneiden henkilöiden mahdolliset tallentamatta jääneet matkalaskut tallennetaan Monetrassa henkilön puolesta ja veloitetaan Tampereen kaupungilta. Hyvinvointialueelle siirtyneet henkilöt eivät pääse enää Tampereen kaupungin matkalaskujärjestelmään.