Sastamalan kaupunki
Sastamalan kaupungilla on käytössä asiointiportaali. Portaali avautuu tästä.
Portaalissa voit asioida seuraavissa asioissa:
– verokortin toimittaminen
– palkka- tai palvelussuhdetodistuksen tilaaminen
– henkilötietojen muutos
– muu palkanlaskentaan liittyvä asia
– tilinumeron ilmoittaminen liikasuorituksen palauttamista varten (kuntalaiset/ laskujen saajat)
– eräpäivämuutos (kuntalaiset/ laskujen saajat).
Portaalin pdf-muotoisen ohjeen löydät täältä.
Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi[at]monetra.fi.
Kunkin palvelun ryhmäsähköpostiosoitteet löytyvät tältä sivulta ao. palvelun kohdalta.
Posti- ja käyntiosoite: Monetra, Tampereentie 7B, 2.krs, 38200 SASTAMALA.
Sastamalan kaupungin sisäinen posti kulkee myös Tampereentielle.
Henkilöstö- ja palkkahallinnon palvelut
Sähköposti: palkat.sastamala[at]monetra.fi
Päivähoito
Puhelin: 041 730 5498
Opettajat (pk, lukio, opistot)
Puhelin: 040 138 1784
Kk-palkat
Puhelin: 041 730 5498
Maatalouslomittajat
Puhelin: 040 717 8580
TTES tuntipalkat, kaupunki ja Vesi
Puhelin: 040 635 2239
Sastamalan Vesi
Puhelin: 041 730 5498
Ympäristöterveydenhuolto
Puhelin: 040 536 9238
Luottamustoimihenkilöiden kokouspalkkiot
Sähköposti: kokouspalkkiot.pirkanmaa[at]monetra.fi
HR- ja palkkapalveluiden järjestelmäpalvelut
ESS-käyttöoikeuksien häiriöt
Puhelin: 040 138 1784
Sähköposti: palkat.sastamala[at]monetra.fi
M2-matkalaskujärjestelmä
Sähköposti: jarjestelmapalvelut.pirkanmaa[at]monetra.fi
Talouspalvelut
Kirjanpitopalvelut
Sastamalan kaupunki ja Sastamalan Vesi
Puhelin: 041 730 9421
Sähköposti: talous.sastamala[at]monetra.fi
Maksuliikennepalvelut
Puhelin: 040 146 9931
Sähköposti: talous.sastamala[at]monetra.fi
Ostoreskontrapalvelut
Sastamalan kaupunki ja Sastamalan Vesi
Puhelin: 040 146 9944
Sähköposti: ostolaskut.sastamala[at]monetra.fi
Laskutus- ja myyntireskontrapalvelut
Puhelin: 040 5001 503 tai 041 7303 417
Sähköposti: laskutus.sastamala[at]monetra.fi
Talouspalveluiden järjestelmäpalvelut
Puhelin: 044 744 0300
Sähköposti: talous.sastamala[at]monetra.fi
Asiakkuuspäällikkö
Aleksanteri Vainionpää
Sähköposti: aleksanteri.vainionpaa[at]monetra.fi
Verokorttien toimittaminen
HUOM! Vuodesta 2025 lähtien verokortti tulee voimaan 1. tammikuuta ja verokortille merkitty tuloraja on laskettu koko vuodelle.
Sinun ei tarvitse toimittaa verokorttia Monetralle. Tämä koskee myös muutosverokortteja ja palkkionsaajien verokortteja sekä toimeksiantoihin ja kuntalisiin liittyviä verokortteja. Saamme verokorttitiedot suoraan verottajalta Vero API-rajapinnan kautta.
Verokortin muutos toivotaan tehtävän OmaVerossa. Muutosverokortti tulee olla hyväksyttynä verottajalla kaksi viikkoa ennen palkanmaksua. Monetra saa myös nämä verotiedot suoraan verottajalta.
Sähköiset palkkalaskelmat
Ensisijainen palkkalaskelmien toimitusmuoto on verkkopalkka, jolloin palkkalaskelma toimitetaan palkansaajan oman pankin verkkopalveluun. Lisäksi palkkalaskelman voi vastaanottaa myös digipostipalvelu Kivrassa.
Toimittaaksemme palkkalaskelmat Kivraan, tulee palkansaajalla olla ilmainen digipostipalvelu Kivra käytössä ja henkilöstöjärjestelmässä palkkalaskelmien toimitustapana paperinen palkkalaskelma.
E-laskun tilaaminen
Tiesithän, että voit vaihtaa paperisen laskun helposti e-laskuun omassa verkkopankissasi tai ottaa käyttöön Kivran tai OmaPostin digipostipalvelun. Näin saat laskun aina ajallaan ja ne löytyvät yhdestä paikasta. E-lasku vähentää myös virheiden mahdollisuuksia.