04.10.2023

Telian Hydran häiriötilanne päättynyt

Tiedote 9.10.2023

Telian laskujen välityspalvelussa Hydra ja Nessos sekä laskuhotellissa on ollut 30.9. lähtien laaja-alainen häiriötila on korjatttu. 

Häiriötiedote päivitetty 9.10.2023 klo 12.45

Laskutuotanto toimii normaalisti, seuraamme tilannetta kuitenkin edelleen tehostetusti. Tämän hetkisen arvion mukaan kaikki tulostuserät saadaan postitettua tänään, tiedotamme tästä vielä erikseen sen jälkeen kun Posti ja Jakeluyhtiö Suomi ovat noutaneet kirjeet.

Lähetämme seuraavan tiedotteen viimeistään 10.10. klo 10:00 mennessä. Häiriön jälkiselvitys on käynnissä ja häiriön juurisyystä tulemme viestimään erikseen myöhemmin.

  • Häiriö alkoi: 30.9.2023 08:34
  • Palvelu palautui: 6.10.2023 11:25
  • Häiriö ohi: 7.10.2023 klo 14:58
  • Viitteemme: INCTSF002824435

Pahoittelemme häiriötä.

Terveisin,
Telia


Tiedote Monetra-yhtiöiden asiakkaille 6.10.2023 klo 15.49

Telian laskujen välityspalvelun häiriö on nyt päättynyt ja jonoja puretaan ja tilannetta seurataan tehostetusti. Toimittajaportaali on nyt myös käytettävissä. Osassa Toimittajaportaalin kautta tulleista laskuista puuttuu kuva mutta selvitämme tätä Telian kanssa. Tiedotamme kun tämäkin ongelma on saatu ratkaistua. Pahoittelut häiriön aiheuttamasta haitasta.

Ystävällisin terveisin,
Monetra-yhtiöt

 


6.10.2023 klo 11.30

Tällä hetkellä häiriötä korjataan ja tilanne on seuraava: 

  • Palautustoimet on saatu tehtyä ja sekä osto- että myyntilaskujonon purku on aloitettu.
  • Laskuja toimitetaan eteenpäin vanhimmista alkaen.
  • Hydra ja Nessos eivät ole vielä käytössä.
  • Telian toimittajaportaali on käytössä.
  • Laskuja voi edelleen toimittaa normaaliin tapaan edustapalvelimelle odottamaan käsittelyyn ottoa.
  • Suoramaksut menevät maksuun eräpäivän mukaisesti.
  • Testipuoli on käytettävissä normaalisti.
  • Tilattujen testauksien ja muutospyyntöjen käsittelyssä voi esiintyä viivettä.

4.10. klo 17.08

Hydran, Nessoksen ja laskuhotellin häiriötilannetta ryhdytään korjaamaan.

Telia on aloittaa häiriön korjaustoimet 5.10. aamulla 6.00 alkaen. Palautustoimien edistymisestä tiedotetaan töiden edetessä. Korjaustoimet tulevat kestämään useita tunteja. Hydra ja Nessos eivät ole käytössä vielä 5.10.


Tiedote Monetra-yhtiöiden asiakkaille 4.10.2023 klo 13.39

Telian laskujen välityspalvelussa Hydrassa, Nessoksessa sekä laskuhotellissa on ollut 30.9. lähtien laaja-alainen häiriötila. Telia on tiedottanut Monetraa ensimmäisen kerran asiasta 2.10. Häiriö vaikuttaa kaikkiin niihin asiakkaisiin, joilla verkkolaskuoperaattori ja myyntilaskujen välittäjä on Telia.

Häiriö näkyy Monetran asiakkaiden palvelussa seuraavasti:

  • Ostolaskuja ei saavu järjestelmiin
  • Myyntilaskut eivät välity vastaanottajille
  • Toimittajaportaalin toiminnassa häiriöitä sekä asiakkaan, että Monetran näkymässä.

Myyntilaskuja voi normaaliin tapaan toimittaa edustapalvelimelle. Jonoa ryhdytään purkamaan Telialla, kun häiriö saadaan korjattua.

Telia kertoo häiriön johtuvan verkkolaskuympäristön tietokantapalvelimen levytilan täyttymisestä. Häiriötilan kestosta ei ole tällä hetkellä tietoa.

Pahoittelemme häiriötä ja tiedotamme asiakkaitamme tällä sivulla välittömästi, kun saamme asiasta lisätietoja.