04.01.2018

Vuodenvaihteen verokorttitiedote

Vuodenvaihteen verokorttitiedote

Työntekijöiden ei tarvitse välttämättä toimittaa 1.2.2018 voimaan tulevaa verokorttia työnantajalle, mikäli palvelusuhde on voimassa vuonna 2017.

Työnantaja saa ennakonpidätystiedot Verohallinnolta sähköisesti ja käyttää automaattisesti päätoimen palkkatulon verokortin vaihtoehtoa A ennakonpidätyksessä.

Jos työntekijä valitsee ennakonpidätyksessä käytettäväksi vaihtoehdon B, toimitetaan tästä tieto Monetran palkanlaskentaan sähköpostitse.

Verokortti tulee toimittaa sähköpostin tai palkanlaskennan asiointilomakkeen liitteenä, mikäli

  • kyseessä on uusi työntekijä, joka tulee palvelukseen 1.1.2018 tai sen jälkeen
  • henkilö on hakenut muutosverokortin
  • kyseessä on luottamushenkilö (sivutulokortti).

Jos työntekijä haluaa korottaa verokortissa olevaa pidätysprosenttia, voi tästä ilmoittaa sähköpostitse, palkanlaskennan asiointilomakkeella tai puhelimitse palkanlaskentaan.

Monetran palkanlaskennan asiointilomakkeella voit helposti toimittaa verokortin liitteenä tai ilmoittaa pidätysprosentin korotuksesta.
Palkanlaskennan asiointilomakkeelle pääset tästä linkistä.

Asiakaskohtaiset yhteystiedot löytyvät sivun alavalikosta.